onsdag den 20. juni 2012

Rawfood-marmelade opskrift/DIY


Jeg er blevet spurgt om jeg ikke vil dele opskriften, på den 

marmelade jeg lavede i går og det vil jeg da, selvfølgelig gerne.




 Ingredienser:
50 gr tørret frugt, som abrikoser, dadler eller figner
150 gr frugt - alt kan jo blandes og bruges. Jeg brugte hindbær og blåbær.

Lad den tørrede frugt opbløde i vand i et par timer, til det er blødt. Når den tørrede frugt er klar, blender du den tørrede frugt med bærerne og voila, så har du marmelade :)


Jeg brugte abrikoser og et par rosiner, men jeg synes ikke den blev helt sød nok, så jeg tror jeg vil bruge dadler næste gang. Da marmeladen ikke bliver konserveret og ikke kan holde så længe i køleskabet, skal man huske ikke at lave for store portioner. 
 Jeg lavede af 100 gr abrikoser og 300 gr frugt, og min portion bleve lige lovlig stor, til at vi kan få det spist.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...